08 september 2010

Sjuk liten tjej

Har inte varit någon bra dag för lilla Felicia idag. Natten ska vi då inte ens prata om. Varken hon eller jag har sovit många timmar. På morgonen så tog jag på mig doktorsrollen och ställde en diagnos på henne och som många andra gånger så hade jag rätt. Man kanske skulle söka till doktor istället för undersköterska. Ringde vårdcentralen och fick en tid kl 10 och där konstaterade dom det jag redan visste att hon har halsfluss. Blev en penicillin kur för henne och som tur är så går detta över väldigt fort så det kommer säkert vara full rulle på henne imorgon igen. Så nu återstår bara att se hur många i familjen som drabbas av detta. Jag brukar ju alltid ligga sjuk när Magnus är på älgjakt så varför ska det vara annorlunda i år. Men man kan ju alltid hoppas att vi övriga får slippa.

Ikväll är det lugnt för mig. Blev mamma som fick lov att fara och köra Sebastian och Matilda på träningarna. Hon ville inte vara här hemma hos oss konstigt nog. Har sådan tur att idag är träningarna samtidigt och på samma ställe. Det är inte så ofta det händer.

Nu ska jag gå och ge Felicia en stoooor krya på dig kram så hon blir frisk fort

Inga kommentarer: