02 september 2010

Äntligen ska jag få göra detta

Nu ska jag gör nåt som min far inte kommer att gilla och som min man har varit emot men fått han på min sida nu. Jag ska kasta ut våran hemska soffa som vi har i allrummet och ställa dit ett skrivbord istället. Ville göra det redan för 4 år sedan men magnus protesterade och mest protesterade nog min far. Han ligger ofta på den soffan när han är här och hälsar på. Tycker det är skönt att ligga en stund efter maten. Och det kan jag ju hålla med om att det är skönt men då får man ta en annan soffa för denna är snart ett minne blott.

Blir detta skrivbord. Bra med förvaring och väldigt djup skiva så man har plats att sitta och pyssla med papper och dyl. Det är inte som idag. När datorn står på bordet så är det fullt. Vill ju kunna sitta och skriva och barnen kan pyssla och kanske göra sin läxor på detta. Har inte riktigt bestämt mig om färgen men velar mellan denna och vit. Just nu lutar det åt vit.

Blir nog denna också som våran skrivare får stå på och lite mer förvaring är ju aldrig fel även denna blir vit som det verkar nu.

Dessa korgar ska jag ha i facken. Rymmer mycket saker i dessa. Tänkte att barnen skulle få var sin att ha sina skolsaker i som tex läxor mm för just nu ligger dom bara och dräller över hela huset och när dom ska ha nåt som hittar dom det inte. Om dom nu kommer att komma ihåg att lägga i sin korg är ju osett men min förhoppning är ju att dom gör det.

Inga kommentarer: