07 september 2010

Inget går som planerat

Inget verkar gå min väg denna vecka. Man får verkligen känna hur det känns att vara ensamstående. Ingen lek. Har ikväll varit på Matildas fotbollsmatch. Och det var ju tyvärr våran tur att sälja fika denna gång. Typiskt att det blev just denna vecka. Inte lätt att göra det med en arg och uttråkad liten Marcus som inte alls var på humör att samarbeta. När vi kom hem från fotbollen så satte jag igång och fixade tre smörgåstårtor som min far beställt till imorgon.

Imorgon blir det att ta det lite lugnare. Kommer att ha Felicia hemma för hon ligger just nu i hög feber och jätteont i halsen. Så tyvärr så fixar jag inte morgondagen själv. Matilda och Sebban har träning och Felicia kan förmodligen inte fara någonstans så det blir att flirta med mamma igen. Det är stunder som denna som man inser hur skönt det är att vara två. Beundrar verkligen dom ensamstående och undrar hur dom fixar allt. Nu har jag ju i och för sig fyra barn och tre av dom sportar och ska köras på träningar men dom ensamstående gör det bra som får allt att gå ihop.

Tänkte jag skulle läskas lite med tårtorna som jag gjort ikväll. Tyvärr får jag inte smaka dom själv så jag läskar ju mig själv också. Måste nog ta och göra nån tårta snart som man får äta från själv.





1 kommentar:

sandra D sa...

Mums tårtorna ser underbara ut! Jo jag har ofta samma tanke som dig om att det är skönt att vara två,....och varje gång älskar jag min maken mer och mer...för jag skulle verkligen inte vilja ensam dra hela lasset!