13 september 2010

Alla friska igen

Håll i er nu men jag tror faktiskt att vi är friska på tallhedsgatan igen. Inte 100% men alla är på benen och det är väl inte illa. Senaste tiden har det ju alltid varit någon som varit sjuk. Tystnaden kommer åter att lägga sig i huset under dagarna. Obehagligt kommer det att vara. Hade ju hemma Felicia nästan hela förra veckan och hon var bara tyst första dagen då hon hade så ont i halsen och låg och sov nästan hela tiden. Men dag två var tystnaden bruten och hon surrade som aldrig förr.

Igår satte handbolls säsongen igång för Matilda och lyckligare unge har jag nog aldrig skådat. Och inte blev det sämre efter träningen då hon tagit ut sig totalt och var helt slut och hon kände att hon gjort en bra träning. Hon surrade på vägen hem om hur roligt det var och nu längtar hon till tisdag då det är träning igen. Så här ska det ju vara när man tränar något. Man ska ha så kul att man inte märker att det är jobbigt.

Felicias handbollsträning börjar ikväll. Hon ska få fara dit men får lov att ta det lugnt eftersom hon fortfarande äter penicillin och hostan har inte riktigt gett sig än.

Sebastian har inte slutat fotbollen än och jag har förbjudit honom att börja innebandyn på tisdag. Han får lov att avsluta fotbollen först innan han drar igång med den. Och den är slut på torsdag så på söndag är det fritt fram att börja träna innebandy för honom. Han har den senaste tiden klagat på att han känner sig sliten i kroppen och tro väl det så mycket som han tränar. Han har 100% närvaro och har även spelat alla matcher och att börja träna en annan sport mitt i allt gör ju inte saken bättre så varje sak har sin tid har jag bestämt nu och jag tror att han har accepterat det. Han missar ju bara två innebandyträningar och det får han lov att leva med.

Ha en bra dag allihopa


Inga kommentarer: