19 september 2010

Kriget är igång

Nu har hockeykriget startat på allvar. Igår drabbades Luleå Hockey och Skellefteå AIK samman. Dom två lagen som vi håller på i detta hus. Allt såg ju bra ut i början när Luleå tog ledningen med 3-0 efter första perioden. Men sen så vet jag inte vad som hände. Efter knappt fem minuter i andra så stod det plötsligt 3-3 och jag gav upp och kände att detta var kört. Som tur var så vände det igen i tredje och Luleå vann med 5-3 så nu ligger Luleå etta i tabellen och jag tycker vi ska sluta här. Vi blåser av elitserien och kora dom till vinnare. Tänker då njuta så länge detta varar. För om några matchen kan dom ligga i botten. Det svänger så fort nu i början.

Idag ska sebban spela sin första innebandymatch för iår trots att han inte hunnit träna nåt än. Det har hunnit vara två träningar men jag tyckte att han skulle avsluta fotbollen först innan han satte igång med innebandyn. Han har klagat den senaste tiden att han varit sliten i kroppen. Och det är ju inte så konstigt när han har haft 100% träningsnärvaro och även spelat alla matcherna. Och inte blir det nå bättre om man drar igång en till sport mitt i allt. Men nu är fotbollen över och han kan sätta igång med innebandyn.

Måste ju även komma ihåg att rösta idag. Hoppas att så många som möjligt som har rösträtt gör det. Om man inte röstar så får man inte ha någon åsikt sen tycker jag. Man kan inte gnälla att fel parti vann om man inte röstat på det parti som man vill ska vinna.


Inga kommentarer: