10 september 2010

Gräsänketiden är nog över idag

Verkar som om jag får hem gubben från älgjakten redan idag. Går väl inte allt för bra för dom. Så jag behöver nog inte leta efter några recept på goda älggrytor. Han kommer förmodligen hem tomhänt. Magnus har ju i och för sig skjutit en älg men den var inte stor. Sen har man ju fått höra massa historier om att han sett älgtjur med stor hornkrona som han inte kunde skjuta på eftersom den vände om och sprang ut i vattnet. Idag har han tydligen sett en björn. Vad som är sant vet man ju inte. Älgjägare brukar ju ha ganska livlig fantasi. Och skulle ju aldrig erkänna om dom skjuter på en älg och missar.

Felicia är idag mycket pigg och är nog sitt rätta jag igen. Surrar och har svårt att sitta still. Det är tur att halsflussen gör över fort när man äter penicillin. Idag har jag lovat henne att hon ska få gå ut en stund. Hon är ganska så less på att bara vara inne. Hon som sällan är inne när hon är frisk och nu har hon inte varit utanför dörren sen i tisdags.
Vi skulle behövt fara iväg till stan en sväng när sebban slutar för nu drar innebandy säsongen igång och han behöver sig en ny innnebandyklubba. Jag måste köpa mig en almanacka bara inse att jag behöver en sådan för att hålla reda på allt i mitt liv. Min hårddisk är för full för att ta emot mer information så jag måste börja skriva ner saker jag ska komma ihåg.


Inga kommentarer: