20 september 2010

Detta är ju inte sant

I fredags så åt Felicia den sista penicillin tabletten som hon fått för sin halsfluss. Igår klagade på att hon hade ont i halsen och huvudet och inatt har hon haft jättehög feber som vi inte fått ner. Hon låg i våran säng och varje gång man tog i henne så var det nästan så att man brände sig. Eftersom hon nyss varit sjuk och knappt hunnit sluta med penicillinet så ringde jag vårdcentralen på en gång. Dit fick hon komma kring elva och det var ju det jag misstänkte. Halsfluss igen. Nu har hon fått en annan sorts penicillin och förhoppningsvis ska det ge sig. Åker hon dit igen så kommer vi måste testa oss hela familjen för tydligen han man bära på bacillerna utan att vara sjuk. Men än behöver vi inte det eftersom det händer att man åker på halsfluss två gånger efter varandra. Själv hade jag halsfluss ganska ofta när jag var mindre och har även hunnit ha det på äldre dar.

Blir en körig kväll för oss och vi har varit tvungen att kalla in mamma min. Matilda har fotbollsavslutning på havsbadet samtidigt som det är föräldramöte i skolan plus att någon måste vara hemma här med sjuk Felicia. Mamma vill inte komma hit så hon tog på sig att köra Matilda till avslutningen. Ibland skulle man vela att det var möjligt att snabbklona sig för en kväll eller två så man hinner allt man ska göra. Men tyvärr har dom inte riktigt kommit på hur man gör. Får väl forska lite i det jag då :)

Hoppas att alla har det bra där ute i solen


Inga kommentarer: