15 september 2010

Plötsligt så händer det

Igår förmiddag så satt jag och var mäkta less på gå hemma och klagade på att jag alltid har motvind och döm om min förvåningen när telefonen några minuter senare ringer och jag får veta att jag kommit in på undersköterska utbildningen som började i måndags som jag inte kom in på i första läget utan var 2:a reserv. Men nu var det två som inte dykt upp och jag har nu fått chansen och den nappade jag ju på direkt. Så nu ska man sitta i skolbänken i ett år framöver och förhoppningsvis ökar mina chanser att få jobb efter det.

Hade igår bestämt mig för att hitta botten av tvättkorgen men efter beskedet om skolan så glömde jag helt bort det men idag måste jag bara göra det. Bäst att passa på nu för till veckan sätts ju pluggandet igång på allvar.
Ska även knåpa ihop en Ikea lista för nu bär det iväg dit. Har ju som sagt lyckats övertala Magnus att kasta ut soffan i allrummet och ställa ett skrivbord där istället. Hade sagt åt honom att så blir fallet om jag får börja plugga för jag behöver mer utrymme vid datorn än vad jag har idag. Sitter ju och söker mycket info där och som jag har det idag så rymmer jag inga papper och böcker på vårat lilla databord så nu bär det iväg och investeras i nytt.

Ha en bra dag alla mina vänner Kram


Inga kommentarer: