25 juli 2010

Livet kan förändras på en sekund

Ger idag mina barn en extra kram och puss för att jag är så glad att jag har dom hos mig och att jag har hela min familj här hemma och dom mår bra. Det har dom senaste dagarna hänt många tragiska saker som får en att inse att man inte ska ta livet för givet. I fredags så råkade Magnus kusin ut för en mc olycka i vormsele han frontalkrockade med en bil som kommit över på fel sida av vägen. Läget är kritiskt för honom. Ena benet har dom måsta amputera och dom kanske måste ta ena armen också. Mycket tragiskt.
Idag har det inträffat en fruktansvärd olycka bara några kilometer från oss. Vi har hört amulanser och helikoptrar hela eftermiddagen. En personbil har krockat med en buss som i sin tur körde ner i diket och välte. Två vuxna och ett barn som satt i bilen omkom och två barn skadades. I bussen skadades 15 personer, ingen livshotande. När olyckan inträffade så hade jag min son borta på fotbollsträning och trots att jag visste att träningen inte slutat och dom inte var ute på vägarna då så hann man ju bli superorolig visste ju inte om träningen slutat lite tidigare pga det dåliga vädret. Men så var inte fallet som tur var.
Nu måste dom ju sätta upp ett mitträcke på den där sträckan. Det är ju synd att något sånt här ska behöva hända innan dom inser att det måste göras. Har hänt olyckor där förr. Min syster har fått vattenplaning på exakt samma ställe och voltat med bilen som tur är så klarade hon sig utan en skråma.

Sänder ut en tanke till alla drabbade

Mitt i allt elände så fyller faktiskt Sebastian 14 år idag. Vi ska vi inte fira honom förrän imorgon eftersom det var fullt med fotbollsträningar idag som det i och för sig inte blev så mycket av. Felicias blev inställd och Matilda ville inte fara pga att hon så lätt får blåskatarr och urinvägsinfektioner när hon blir kall och blöt. Träningen sist så var hon dyblöt och kände inte för att bli det idag också och riskera att bli sjuk.


Inga kommentarer: