08 juli 2010

Inte nu igen

Matilda har sedan hon var ett år och fram tills hon fyllde 7 haft stora problem med urinvägsinfektioner. En gång hade hon så pass mycket att det gick upp i njurarna och hon fick gå på kontroller länge efter det. Hon har varit förskonad i några år men nu är det dax igen. Hon klagade igår att hon hade ont i sidan av magen. Sen så var hon jätteorolig hela natten och gnydde och gnällde och ibland så skrek och grinade hon. Inget hon kommer ihåg själv att hon gjort men det gör jag för jag satt med henne ganska mycket inatt. På morgonen så kändes det bättre i magen men hon var hela tiden pissnödig men det kom ingenting så då förstod jag vad det var och ringde vårcentralen på en gång. Så nu ska hon äta en femdagarskur plus att hon måste dra ner lite på badandet under dom dagarna. Så istället för att bada ca 3 timmar på en dag så blir det max 1 om ens det.

Idag fick vi besök av frittebarnen. Dom var sugen på att bada så jag bjöd hem dom till oss och dom kom gladeligen hit och badade en stund. Lite varmare i vattnet här än det i harrträsket.

Har även hunnit baka lite krämbullar nu på eftermiddagen. Sebban fyller ju år snart så vi behöver ju fika tills dess. Vet inte vad jag ska hitta på mer för gott det får nog sebban bestämma tror jag.


Inga kommentarer: