09 juli 2010

Hur jäkla klantig får man vara

Var tvungen att fara en sväng på akuten nu ikväll kring sex. Jag klantade mig lite. Vi hade allihopa avnjutit en god middag och höll på att spela kubb. Kände att det var nåt som luktade väldigt illa och såg att någon kastat maskeringstejp i elden och jag gick för att plocka bort det och eftersom det inte brann så tog jag tag i tejpen och drog bort det men brände mig och ryckte till och vips så hade jag all glödhet tejp fastbränt på min hand. Fick till en början inte bort det och när jag väl gjorde det så följde allt skinn med. Såg inte så fin ut på handen och sved utav bara helvete gjorde det så jag for iväg till akuten och väl där så hade jag inte alls ont och det är inte bra för det är ett tecken på att huden är död och när dom petade i såren så kände jag ingenting så jag kommer att få ett ärr på handen eftersom huden inte kommer att växa tillbaka som den ska. Men det kan jag nog leva med. Finns dom som har det värre och bränner sig i ansiktet och dyl. Var även tvungen att ta en stelkrampsspruta så nu kommer man väl ha både ont i armen och handen.

Det var väl inte riktigt så här jag hade tänkt denna kväll. Den var planerad in i minsta detalj. Jag och Magnus har nämligen 5 årig bröllopsdag och jag hade lagat en god middag och fixat en lite efterrätt i kärlekens tecken. Men nu blev det ju dettaa missöde och planerna sprack lite. Vi hann ju äta maten innan men efterrätten fick vänta tills jag kom hem igen.

Till efterrätt blev det en hemmagjord daimglass i form av ett hjärta och lite jordgubbar och vaniljsås mmmm gott var det.


Inga kommentarer: