28 juli 2010

Fotboll och sorgeband

Solen verkar vara med oss idag. Härligt med lite sommar igen. Har ju inte varit allt för bortskämda den senaste tiden. Poolen våran har knappt varit öppen den denna vecka för tempen i vattnet har legat på ca 18 grader och dom har varit så bortskämda med temperaturer mellan 24-27 grader så 18 blev allt för kallt. Men idag är det över 20 igen.

Igår kväll var jag och sebban till hemmingsmark en sväng för en fotbollsmatch. Det är ju en by i sorg och för att hedra dom omkomna så spelade våra killar i sorgeband. Matchen blev inte alls som vi tänkt oss. Vi var helt säker på att våra killar skulle bli helt utspelade och överkörda av södra united eftersom deras lag bestod mestadels av 94 och 95 och även några 93:or och våra killar är 95 och 96 men så blev inte alls fallet. Efter första halvlek så stod det 0-0 och vi hade haft den absolut bästa målchansen med en ribbträff. I andra så blev våra killar ganska så trötta och lite misstag gjordes och dom fick in några mål. Matchen slutade 0-4 men våra killar ska absolut hålla huvudet högt och vara nöjda över matchen för dom spelade jättebra. Dom andra var både större och snabbare och ska vinna över oss bara kul att det tog drygt 40 min innan dom fick göra sitt första mål.

Ikväll är jag sugen på att komma mig iväg på bilbingo. Man har blivit en inbiten bingospelare nu för tiden. Jag och gammelfolket. Hade ju hoppats på att vinsten skulle komma någon gång.

Ha en bra och solig dag allihopa


1 kommentar:

sandra D sa...

BIlbingo är ju great, ska dit i kväll, vi kanske ses:-)