08 april 2010

Teknikprylarna sviker mig

Min mobil har börjat att ge upp så jag åker nog på att köpa mig en ny. Började med att den tappade sändningen hela tiden. Sen så slutade vibratorn att fungera och vibratorn är svårt att vara utan tycker jag. Men nu har den även börjat stänga av sig själv. Inte kul när telefonen ringer och precis när man ska svara så slås den av. Blev så förbannad på den då den gjorde det förra veckan när dom ringde från vårdcentralen. Hade god lust att kasta den i väggen men lyckades behärska mig och fick igång den igen så dom kunde göra ett nytt försök med att ringa. Har många gånger hänt att den inte går att ringa ifrån den och då måste jag starta om telefonen sen så går det att ringa igen. Känns ju inte så kul att veta att barnen kanske behöver ha tag i en och så får dom inte det pga min cp telefon. Känns inte som någon rolig utgift just nu men telefonberoende som jag och säkert alla med mig har blivit så måste jag ju ha en. Tänk att förr gick det att gå utanför dörren utan telefon och man fick vackert vänta tills personen man ville ha tag på kom hem men nu förväntas alla vara tillgänglig 24-7. Lutar då åt att jag går över till sony eriksson istället för nokia har haft det så länge nu så det är dax för förnyelse. Tror nästan att det blir denna telefon. Barnen har likadana och har testat dom och verkar ju inte vara allt för komplicerade.







Inga kommentarer: