15 april 2010

Fy vilken dag detta blev

Blev ingen kort promenad för mig idag det blev en låååååång. For imorse iväg med Marcus på dagis och det blev på cykel. Eller Marcus på cykel och jag halvspringandes efter. Efter han var lämnad där så tog jag en extra sväng på vägen hem. Vädret var ju så bra så ville vara ute ett tag. Väl hemma så insåg jag att promenaden inte skulle sluta där. Var helt enkelt utelåst. Tänkte aldrig på att ta med mig nyckel när jag for iväg på morgonen och när Sebban drog iväg till skolan så låste han dörren och där stod jag. Ingen nyckel och ingen telefon. Visste ju även att magnus satt i möte så det var inte någon ide rusa till närmaste granne och ringa. Fick helt enkelt ta en promenad till så klockan skulle gå och Magnus komma hem på lunch.
Har lite småont i fötterna ikväll. Kanske inte är att rekomendera att ta så lång promenad med helt nya skor.

Har nu fått lära mig den hårda vägen att både nycklarna och mobilen ska vara med när man lämnar huset.


Just nu skulle jag bara vilja gå och sova men Marcus tillåter inte det. Han vägrar sova. Han somnade i bilen när vi var med Matilda på fotbollsträning och fick sig väl 15-20 min sömn och är nu superpigg. Men har jag tur så sover han länge imorgon istället. Men det kan jag nog också glömma är jag rädd.


Inga kommentarer: