15 april 2010

Liten promenad

Härligt promenadväder är det idag så det blir att gå en liten extra sväng när jag lämnat marcus. Han ska nog få cykla till dagis tror jag. Men då är det nog bäst att starta i tid för det lär inte gå så fort för honom. Går ju ganska bra här inne men då är det ju plant. Ute ska han ju tampas med både uppförs och nerförsbackar. Men det ska nog gå bra för han är ju en hejare på att cykla redan. Skulle inte förvåna mig om han kör utan stödhjul innan sommaren är slut. Envis som han är så är det ju inte omöjligt.

Sen blir det att fara med Matilda till tandläkaren. Hon är supernervös, gråter och har jätteont i magen. Har försökt förklara för henne att det absolut inte kommer att göra ont. Men inte hjälper det. Tur att mamma kan följa med och hålla handen.

Sedan måste jag in en sväng till piteå på miroi och arbetsförmedligen. Ska även smita en snabbis på stan och se om jag hittar några nya byxor till felicia. Hon har ju inte ett enda helt par. Stackarn ska ju inte gå i trasiga kläder. Inte för att hon bryr sig hon skulle gärna göra det. Hon tycker det är coolt. Jo kanske om det är nåt litet hål på knäna men nu är det ju i röven vi pratar om och då är det ju inte så coolt längre.

Ha en bra och solig dag allihopa


Inga kommentarer: