27 februari 2010

Mindre trevlig lördags sysselsättning

Lördagskvällen blev väl inte riktigt vad jag tänkt mig. Såg ju fram emot att sätta mig framför tv:n klockan åtta och titta på melodifestivalen och sen lite senare sappa mellan den och skidorna. Men nu blev det varken det ena eller det andra. Vi har bokstavligt talat skotta skit. Eller jo nästan. Vi fick megastopp i toaletterna. När vi spolade så fick vi allt på golven och hur kul är det. Så det blev att fort ta sig upp till alter och få sig ett rensband och nåt supermedel som löser proppar. Sen så har vi sprungit här som några tokar och spolat torkat rensat och torkat lite till. Allt medan Felicia har sprungit efter oss och gnällt att hon var bajsnödig. Efter många om och men så släppte det. Så nu är allt som vanligt igen eller nästan allt i alla fall. Kan ju inte påstå att det luktar jordgubb här hemma just nu. Får nog lov att vädra hela huset imorgon. Bara hoppas att det inte är så kall.

Om vi då ska prata om melodifestivalen som jag lite snabbt hann titta på i slutet. Plus att jag lyssnat på låtarna på svt på webben nu efteråt så tycker jag att rätt låtar gick vidare ikväll. Nu hoppas jag bara att crucified barbara går vidare från andra chansen. Pain of salvation kan också få gå vidare därifrån. Lite konstig låt men den tar sig. Vet inte riktigt än vem som är min favorit till att vinna allt. Måste lyssna på låtarna några gånger till för att avgöra det.

Nu blir det sängen så jag orkar upp i morgon när Marcus vaknar.


1 kommentar:

Anonym sa...

Men Jenny du får väl se till att det börjar lukta gott ! (Du har väl inte eldat upp alla godluktande ljus)Du vet ju var det finns fler isåfall. Åsa