14 februari 2010

Spännande dag

Pust vilken dag det var igår. Tur att man inte har dåligt hjärta för då hade man ju laggt in för länge sedan. Var med Sebastian i sävast på innebandy sammandrag och matcherna blev ju lite väl spännande för hälsans skull. Dom var piskade att ta poäng för att komma sig vidare till slutspelet. Första matchen var allt annat än bra. Dom spelade långt under sin förmåga och låg under nästan hela matchen. Men mot slutet spottade dom upp sig och vann tillslut med 9-7.
Andra matchens första minut vill jag helst glömma. Efter 52 sekunder stod det 3-0 till motståndarna sunderbyn. I det läget var nog alla övertygade om att det skulle bli en storförlust. Efter den chocköppningen så skärpte grabbarna till sig och tog stundtals helt över spelet. Det stod ett tag 4-1 men efter det så vände det. Dom hämtade ikapp till 4-4 och det var chanser åt båda hållen. Stolpskotten från båda lagen kom tätt. När det inte var länge kvar så tog sunderbyn åter ledningen men öjebyn bet ihop och kvitterade igen och matchen slutade 5-5. Helt otroligt med tanke på den första minuten.
Tredje och sista matchen så tog dom snabbt lednigen och efter första halvlek så stod det 6-3. Vad som då hände i andra vet jag inte. Dom hade jättemycket chanser men fick inte in dom. Dom lyckades med andan i halsen hålla undan och vinna med 7-6. Så det blev 7 härliga poäng och slutspelsplatsen är nästan helt säker. Allt avgörs nästa helg.

Ja vad ska man säga om melodifestivalen då. Tycker verkligen att det är ett mycket svagt startfält så här långt. Ingen låt som jag skulle vilja skicka till norge. Bara hoppas på att det blir bättre. Igår var det då så dåligt att jag inte orkade hålla mig vaken. Jag vaknade till när felicia skrek när hennes favorit Eric Saade gick vidare. För mig kvittar det vem som gjorde det. Urs vad jag känner mig anti mot melodifestivalen just nu men hur svårt ska det vara att ta fram lite bra låter. Bara hoppas att någon av låtarna växer när man får höra dom några fler gånger.

Nu ska jag ta och förbereda mig inför kvällens städning. Köket på porsnässkolan ska byggstädas och jag har fått den stora äran att få vara där.


Inga kommentarer: