24 februari 2010

Nu får värmen gärna komma

Är ganska så less på denna kyla. Den ställer bara till med massa elände. Elräkningen skjuter iväg och det går ju inte att vara ute. Längtar tills termometern visar kring -10 så man kan gå ut och ta sig en promenad. Nu sätter man ju hellst inte näsan utanför dörren. Igår när jag var med Matilda på träning i öjebyn så var tempen nere i närmare 30 minus och inte fick jag mig någon motorvärmarstolpe heller. Efter halva träningen så gick jag ut och skulle varmköra bilen så den inte skulle bli för kall. Men tror ni att den startade nä. Fick mig hjälp att försöka kabla igång den men inte startade den för det. Så då fick pappa min rycka ut och hjälpa. Bensinen hade nämligen fryst. Det var som tur var snabbt åtgärdat. Längtar så till sommaren.

Det är väl ungefär så här bilarna känner sig just nu gissar jag

Inga kommentarer: