02 mars 2010

Sommaren är välkommen

Vet att jag tjatat om detta tidigare men nu får det väl ändå lov att sluta snöa. Man blir ju tokig av detta. Man törs ju inte lämna huset om det inte är absolut nödvändigt. Idag när jag hämtade Felicia och Marcus så hann jag ju fastna med bilen. Tog mig som tur var loss ganska så snabbt. Allt är ju bara vitt man ser ju knappt vart vägen är. Helt otroligt att man inte hamnat i diket än. Nu ikväll så var jag iväg med Sebban på innebandyträning och funderade både en och två gånger vilken bil jag skulle ta. Känns som om forden tar sig fram bättre i detta väglag för att den är så pass mycket högre än volvon och tyngre framförallt. Men forden stod ju inte och gottade sig i värmen så det fick bli volvon. Hur tror ni att det slutade. Jo som vanligt så var ju inte parkeringen på sporthallen i hortlax skottad. För att inte stå mitt på parkeringen så var man ju tvungen att köra där snön var flera dm. Visste ju redan innan jag körde in där att här kommer jag att fastna. Som tur är så fanns det ju många som kunde hjälpa om man inte tog sig därifrån. Satte oss i bilen efter träningen och började backa och vad hände då, hmmmm inget bilen stod stilla som väntat. Körde fram och tillbaka några gånger för att kunna ta sats ut ur knipan och skam den som ger sig till slut kom vi oss lös utan att måsta be om knuffhjälp. åååå vad jag längtar efter sommaren.


Inga kommentarer: