05 februari 2009

Vattkoppor på dagis

Nu har årets första sväng av vattkoppor kommit till dagis. Det är en på Marcus avdelning som har fått det. Det är bara Magnus i våran familj som har haft det. Vi har klarat oss alla andra svängar men känner att snart är det nog tyvärr våran tur att få det hit hem också. Vill ju i och för sig att barnen ska få göra bort det medans dom är små brukar ju inte bli lika sjuka då. Jag däremot står ju gärna över.
Känner inte att jag har tid att lägga mig i nåt sånt nu. Jag som knappt har börjat förbereda Magnus 40-årsfest och jag som vanligtvis älskar att hålla på med sånt men just nu finns inte orken. Fattar inte vad som hänt med mig. Ska i alla fall ta tag i inbjudningarna i helgen. Vi blir utan data till veckan eftersom det ska bytas golv i halva huset så måste göra bort inbjudningarna innan dess. Sen när dom är ivägskickade så kommer förhoppningsvis resten att flyta på. Är egentligen inte så mycket att förbereda. Lokalen är då bokad och det är väl det viktigaste.

Nu väntar tvättstugan på att få sig en omgång så det är väl bäst jag går dit en stund.

Inga kommentarer: