11 februari 2009

Åldersnojja

Visst börjar man känna sig gammal när man måste ta hjälp av barnen i vissa datafrågor. Idag har Matilda försökt lära mig lite saker och visst känns det när en 10 åring sitter och ska lära mig. MIG alltså, och jag som har datautbilding. Mycket man hade ut av den utbildningen just nu. Allt inom datavärden rusar ju bara fram så det man lär sig idag är ju ute om ett år.
Barnen i dagens samhälle behöver inte gå massa utbildingar för att lära sig. Dom är självlärda.
Jag minns så väl första gången jag satt på internet. Det var vintern 1999 jag gick på en datautbildning och där skulle vi söka information på internet och det var en skrämmande upplevelse för mig som aldrig varit där förut.
Idag är det ju som om man alltid har kunnat göra det. Hur fungerade allt egentligen innan internet fanns. Då var det vanliga fasta telefoner och riktiga brev som gällde när man skulle komunisera med andra människor. Nog är det ju tur att allt utvecklas men samtidigt för internet mycket hämskheter med sig också.

Visst är man ju gammal när jag inte längre hinner följa med i teknikens utveckling. Får ängna sig åt andra saker istället. Kanske dansa lite hehehe

Inga kommentarer: