28 februari 2009

Våra ikeainköp

Här kommer lite efterfrågade bilder på våra Ikeainköp. Åsa och Helena ni får väl blunda och komma förbi istället och titta på sakerna. Hojta bara till före så jag har nåt gott att bjuda på.
Eftersom mina barn inte har dom största rummen och alltså inte få plats med ett skrivbord så har jag gjort denna lösning så dom har någonstans att göra sina läxor. Sätter dom sig vid köksbordet så har dom garanterat Marcus hängandes över sig. Men i vardagsrummen kan dom stänga in sig så dom får göra läxorna ifred.

Expedithylla som sväljer hur mycket saker som helst. Nu har jag massa förvaring över. Men det fyller jag nog snabbt

Blev även en liten expedithylla så nu har jag nånstans att ställa min fina ljuslyckta som inte fått nån plats på alla dessa år jag haft den.


Lampor i massor blev det också. Om ni frågar min far så behövs det också. Han brukar säga att man behöver ha med sig pannlampa om man ska komma till oss för det är så mörkt. Och inte har det blivit nå bättre av att vi satt in ett mörkare golv. Så denna lampa får lysa upp tillvaron för oss.

Denna lampa kanske får komma på sin rätta plats nån gång. Den ska hänga ovanför allrumsbordet. Men eftersom bordet och soffan fortfarande står i garaget så får den hänga på en krok mitt i rummet och se lite fin ut. Förhoppningsvis får jag in soffan idag och det är nån vänlig själ som kommer och hjälper oss att bära in den. Får väl ringa och bjuda nån på kaffe.

Vårat nya fina golv. Bilden är lite missvisande när det gäller färgen. Golvet är mörkare i verkligheten.

Även igår hade vi myspys här hemma med massa tänka ljus så snart Åsa måste jag nog komma på ett nytt party och köpa mer ljus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg just att du har fel ljus till reflection men det ska vi nog fixa. Jag längtar att komma och se du verkar ha fått till det bra man kanske skulle få några tips. Kram från Åsa (som inte ska se melodifestivalen)