18 mars 2010

Livet är inte rättvis

Kan ju inte bli nå mer orättvist än detta tycker jag. Marcus har nu varit sjuk hela denna vecka och idag for jag med honom till vårdcentralen och gissa vad dom hittade där. Jo öroninflammation och misstänkt halsfluss. Tog inget halsprov på honom eftersom han ändå behövde penicillin för öronen. Han gillar inte när man är i halsen på honom och ville inte plåga honom i onödan. Så förhoppningsvis vänder det fort för honom nu. Skulle själv behöva mig en god natts sömn. Blev det en timmes sömn inatt så är det ju bra. Jag och marcus satt i tv rummet halva natten. Han sov och jag kollade på tv. Försökte lägga honom i sin egen säng men vägrade. Det är tur magnus är ledig imorgon så slipper man ta natten själv för det är jobbigt. Men förhoppningsvis ska ju penicillinet gjort sitt och han ska ha mindre ont och kunna sova. Febern har varit på top i natt men idag så har jag än så länge inte behövt ge honom någon alvedon. Nu ska jag gå och sätta mig med marcus i tv rummet förhoppningsvis så somnar jag inte sittandes. Men risken är överhängande.

Inga kommentarer: