10 mars 2010

I bakartagen

Har hamnat i värsta bakarfrossan. Är väl bäst att passa på och baka en massa då för den kommer ju inte så ofta. Alltd skönt att ha lite fika hemma om man får oväntat besök eller att barnen ska ha med sig på skolan som händer titt som tätt. I veckan har det ju som ni redan vet bakats bullar men nu har jag även gjort chokladbiskvier och falska potatisbakelser. Nu tror jag att jag ska ge mig om jag nu kan hålla mig. Köpte mig ju en ny receptbok idag med pajer och många såg otroligt goda ut. Har köpt alla receptböcker med aftonbladet och jag måste säga att jag älskar dom böckerna. Många bra och roliga recept där i.

Detta tror jag är min fars största favorit, tänkte på honom när jag gjorde dom. Har till och med gjort smörkrämen vit istället för brun. Precis som han gillar dom, om jag nu minns rätt eller var det tvärt om. Ja det lär jag nog märka när han ska smaka dom.

Falska potatisbakelser är nog magnus favorit tillsammans med morotskaka så kanske måste jag baka det också. Får se han fyller ju år nästa söndag så lite snäll med honom kanske jag ska vara.


Inga kommentarer: