25 mars 2010

Besegrat bacillerna

Nu är jag åter i bagartagen. Där jag var innan förkylningen tog över min kropp. Känner att jag börjar få tillbaka kontrollen så nu börjar man orka göra lite nytta här hemma igen. Och varför inte baka lite mer bröd. Det jag bakade tidigare i veckan är då redan slut. Går ganska så mycket bröd i våran familj kanske ni förstår. Väldigt sportiga barn som kräver mycket mat. Tekakorna fick tydligen godkänt eftersom dom gick åt så fort. Då kan dom ju då inte varit på dåliga. Har idag gjort lite mera sådana plus att jag gjort lite ostfrallor. Har inte riktigt fått tillbaka smak och luktsinnet så jag vet inte om dom smakar gott men barnen har då redan börjat äta från brödet och inte har dom klagat så ätbart är det då. Någon som har nåt bra brödrecept som dom vill dela med sig så tar jag mer än gärna emot det.

Antingen är det bunken som är för liten eller så är degen för stor



Inga kommentarer: