13 mars 2010

Vilken dag

Haft många motgångar idag. Men mitt i allt tråkigt
så har det hänt roliga saker också så vi börjar väl med det. Matilda och Felicia har varit och spelat en cup i boden. Felicia har spelat tre matcher och det gick bra för tjejerna. Riktigt roligt att se dom spela. Första matchen blev vinst och deras glädje efter den matchen var härlig att se. Dom andra två matcherna blev förluster men dom spelade bra. För alla lag födda 99 så gällde det grundspel och slutspel. Matildas lag spelade super och gick till finalen. Där mötte dom boden. Det blev en tät och ganska så jämn match. Som Öjebyn gick segrande ur. Tjejerna blev så glada att tränarna fick sig en regäl dusch. Dom försökte komma sig undan men hur lätt är det att springa ifrån 20 superlyckliga tjejer.

Vandringspokalen som tjejerna fick och ska ha i ett år tills det är dax för flickor födda 2000 att försvara titeln. Det är dom som får se till att pokalen stannar i öjebyns ägor

Nog om dom roliga sakerna. Luleå kom sig ju inte till slutspel. Och hur svårt ska det vara. Nu kommer det att bli ett helvete här hemma men det hade jag ju räknat med redan innan så det ska nog gå bra. Ska försöka hantera situationen på bästa sätt. I värsta fall blir det skilsmässa

Vet inte om jag ens vill prata om melodifestivalen. Rätt låt vann inte. Salem al fakir var helt klart bäst och skulle nog ha haft bäst chanser i eurovision. Men vad hjälper det vad jag tycker. Matilda och Felicia ville att Eric Saade skulle vinna och just nu har jag en helt förstörd dotter här hemma. Felicia blev så besviken att hon rev sönder skylten hon gjort där det stod Eric. Och nu ligger och och gråter i sängen sin. Ja varken jag eller dom fick som vi ville men svenska folket fick det. Försökte ringa och rösta på salem men kom bara fram en gång :o(

Om inte vi hade motgångar nog här hemma ikväll så är Magnus med Marcus på akuten. Han har jätteont i halsen. Såg på honom att han helst inte ville svälja. Han hade fullt med saliv i munnen som bara rann ut. Försökte kolla han i halsen om han var svullen men han bara skrek och sa ajajaj. Dom har varit där ett tag nu och jag hade ju hoppas på att dom skulle komma hem snart så man får veta vad det kan vara. Om det bara är en inflammation eller om han åkt på halsfluss.

Nu ska jag då i alla fall gå och dränka mina sorger med lite chips.



Inga kommentarer: