15 mars 2010

Hur svårt ska det vara

... att låta andras saker vara ifred. Köp egna om ni nu så gärna vill ha. Upptäckte igår att Felicias spark var borta. Hon använde den senast i fredags och igår kväll var den inte på gården. Hade nog inte upptäckt själv att den var borta förrän idag om jag inte skulle fått ett meddelande igår av en bekant som varit uppmärksam när hon varit ute på en promenad. Ca 1 km härifrån så hade hon sett en spark som var märkt Feliciak. Så halv elva igår kväll så gav jag mig ut på spakjakt. Och som tur var så stod den kvar där hon sett den. Kändes skönt att hitta den samtidigt som jag kokade av ilska. Hur svårt ska det vara att gå förbi en gård där det står en spark och låta den stå kvar. Har så länge vi bott här varit förskonade från detta och hoppas att det inte kommer att hända någon mer gång. Köper man saker så vill man ju ha dom kvar också.

Har varit och hämtat marcus på dagis som inte är riktigt kurant. Han håller på att få en kindtand och har lite ont i munnen. Han hade inte velat ha någon lunch idag och hade lite feber så nu får han vara hemma och mysa med mig idag och säkert imorgon också.


Inga kommentarer: