15 januari 2009

Pigg 6 åring

Vet inte sist som Felicia steg upp så tidigt på morgonen som hon gjorde idag. Inte ens på julafton var hon så snabbt uppe.
Ögonen hennes tindrade och änligen har dagen hon längtat efter kommit. Hennes helt egna dag.

Hon kommer att få två paket av oss men hon fick bara öppna ett imorse så magnus skulle kunna vara med på nåt också. Hon valde det större paketet. I det fick hon nåt som hon har surrat om i flera år och som jag dragit mig lika länge för att köpa nämligen en tuggummiautomat. Måste hålla koll nu så det inte blir så mycket tuggande så tänderna far illa. Det är ju tur varje tuggummi kostar 50 öre så hon kan inte gå och ta nya hela tiden. Hon måste samla ihop lite 50 öringar först.


Själv känner jag mig lite bättre idag. Visst gör det lite ont i halsen men som det ser ut nu verkar det stanna vid det.


Snart kommer barnen hem så jag får lite hjälp med negerbollsbakningen. Dom får fixa det medans jag gör tårtan. Rättvis arbetsfördeling tycker jag.

Inga kommentarer: