12 januari 2009

Oärliga människor

Vart tog alla ärliga människor vägen. Inte vet jag om det är så att jag sitter här med alla taggar utåt och misstänksam mot allt och alla.
Allt började nu för drygt två veckor sen när jag satt på internet och försökte få tag på två biljetter till melodifestivalen. Ville ju så gärna ge till matilda i present.
Fick till slut tag på en kille som hade två biljetter och han skulle skicka dom och jag skulle betala när dom kom fram. Sagt och gjort vi hade en mycket bra mail kontakt under hela tiden och dagen före matildas födelsedag så frågade jag efter dom och biljetterna var skickade på fredagen och kalaset var tisdag så jag gissade att dom inte skulle hinna fram förrän på onsdag pga alla röda dagar. Men eftersom dom var på väg så gav jag en egenhändigt ihopknåpad present till matilda där jag skrev att hon skulle få fara på Melodifestivalen i skellefteå och gissa om hon blev överlycklig. Eftersom Amy Dimond ska vara där hennes stora idol.
När inte biljetterna dök upp onsdag så mailade jag honom och frågade hur han hade skickat och varför det tog sån tid, då fick jag veta att dom inte alls var skickade utan sålda till någon annan. Himla tur att man inte betalat nåt för dom. Så där satt jag helt utan biljetter.
Hittade en annons på tradera perfect tänkte jag tills jag upptäkte att det var samma biljetter dom jag tidigare skulle ha fått köpa så han hade lagt ut dom där istället så dom tordes jag då inte lägga bud på vill inte blanda mig ihop med honom igen.
Satte idag in en anons på blocket att jag ville köpa två biljetter och fick snabbt ett svar om att en hade två biljetter så om jag skulle sätta in pengar på hans konto så skulle jag skicka dom. Men misstänksam som jag nu blivit så ville jag ta allt genom blockets internetgiro. Men det vägrade han skulle jag inte betala dom nu på en gång så skulle jag inte få köpa dom. Gissar att dom biljetterna inte ens existerade.
Så jag stod fortfarande utan biljetter.
Gick in på ticnet en sväng och kollade där, brukar göra det med jämna mellanrum för det brukar ju komma tillbaka biljetter dit. Har bara varit singelplatser och det vill man ju inte ha vill ju sitta tillsammans. Men döm om min förvåning där fanns det ju två platser bredvid varandra på parkett rad 29 trode ju inte att det var sant. skyndade mig att boka dom så nu är presenten till matilda räddad och det känns så skönt och matilda blev superglad när hon fick höra att allt var löst.


Varför kan inte folk bara vara ärliga. Varför ska man försöka lura andra människor på pengar, Förstår inte hur folk tänker. Ska nog vara ganska glad att jag är av den misstänksamma typen annars hade jag kanske varit nån tusing fattigare nu.

Inga kommentarer: