08 januari 2009

Frusen och övergiven

Sitter här helt ensam och fryser urs vad det är synd om mig. Det är barnens första dag på skola och dagis för iår och det var väl blandade känslor imorse när dom väcktes. Sebban var inte alls sugen på att fara på skolan idag han tyckte att dom kunde få vara ledig torsdag och fredag också och det kan jag ju i och för sig hålla med han om. Torsdag är ju en kostig dag att börja på. Brukar ju vara måndagar. Nu är det ju som det är och iväg kom dom sig trots att det var väldigt kallt. Termometern visade på över 20 minus.
Nu är det ju som tur var på väg att bli lite varmare tempen har stigit till behagliga 14.5 minus och innan dagen här är slut så är det nog närmare plus om man ska tro prognoserna. Och det är jag glad för. Sitter här och håller på att frysa ihäl trots att vi har 25,1 grader här inne. Är nog inte riktigt frisk tror jag. Ska gå och ta mig en varm dusch och gå och lägga mig under massa täcken så jag får upp värmen igen. Kanske ta mig någ varmt att äta också så jag blir varm inombords också. Sen klockan två är det dax att hämta barnen så då måste jag ut i kylan igen. Brrrrrrrr

Inga kommentarer: