31 januari 2009

Blod, snor och tårar

Igår tog vi Matilda på bar gärning. Vi hade tidigare under dagen varit en sväng på ica. Där hade vi köpt godis till vårat fredasmys. Sa till barnen att dom inte fick ta nåt innan middagen. Just innan middagen hör jag hur matilda skriker från badrummet och där inne står hon och blodet rinner från munnen och tårarna och snoret bara sprutar.
Försökte få fram vad som hänt men hon var helt hyserisk. När vi till slut lyckats lugna ner henne lite och fått oss en titt i munnen så ser det ut som en permanent tad har fått sig en törn. Frågade henne om hon stött sig, men nej det hade hon inte gjort. Så jag frågade vad som hänt. Vet inte svarade hon då mellan gråtattakerna.
Försökte få tag på folktandvården men där var det ju stängt så det blev att ringa 112. Där rekomenderade dom att fara på Akuten i sunderbyn. Men innan jag ringde dit så kollade jag i hennes mun igen. Fick lov att hålla i henne medans jag gjorde det. Och till slut så kom jag fram till att det var en mjölktand som var jättelös. Phu.
När allt lunga ner sig och blodet slutat rinna så smög det sig fram att hon ätit en dumlekola och det var då tanden nästan lossnat. Snacka om att bli tagen på bar gärning.

1 kommentar:

Anonym sa...

..halkade in hos dig efter ett besök hos Helenas blogg...vilken underbart fin blogg du har..