31 augusti 2009

Läkarbesök

Idag har jag varit till min läkare och fått konstaterat det jag redan misstänkte. Det är till 99% nacken som spökar när jag får mina yrselatacker. Dom tog lite blodprov på mig och fick efter många om och men lite blod av mig. Det krävdes två sköterskor och sex stick innan dom lyckades. Får väl se vad dom proverna visar. Ska då få börja gå hos sjukgymnasten och det känns bra. Behöver någon som trycker på mig lite när det gäller träning av nacken. Vill ju inte göra det på egen hand för man vet ju inte om man gör rätt, kanske förvärrar man det bara. Tror faktist att jag ska börja gå i varmvattenbasängen igen för det var skönt att få göra övningarna i vatten så gör det inte lika ont. Har jag tur så är den öppen när matilda har handbollsträning, då kan jag ju passa på att bada medans hon tränar. Hoppas ju verkligen att jag inte ska få någon mer yrselatack. Har ju haft himla tur att jag varit hemma varje gång för annars vet jag inte vad som hänt. Och inte blir det bättre för att jag går och oroar mig att det ska komma för då spänner jag mig bara och det är ju inte bra.
Nu ska jag då gå och sova. Behöver lite skönhetssömn.

Inga kommentarer: