05 augusti 2009

Ikea uppdatering

Nu kommer den lovade uppdateringen om IKEA. Har blivit påmind av min kära kusin Åsa några gånger att göra detta. Handlade inte så mycket det enda som jag var i akut behov av var ett vardagsrumsbord eftersom jag lessnat på det andra och kastat ut det så vi var helt utan bord.

Så här ser vårat vardagsrum ut nu för tiden efter att vi kastat ut halva hörnsoffan och stoppat in en fotölj istället. Har bara fyra sittplatser nu men vi sitter sällan och aldrig alihopa samtidigt så detta får duga just nu.

Klarar inte av att vara på ikea utan att köpa nån lampa så denna gång fick det bli en bordslampa att ha i vardagsrummet

Hittade mig inget vardagsrumsbord som jag föll för så det fick bli denna lösning. Kan ju i och för sig vara ganska bra eftersom barnen brukar bråka vart bordet ska stå när vi sitter och äter lördags snacks nu kan dom dra det åt två olika håll.

Har haft mörk i groventren nu i flera månader så dit skulle jag ha lampor. Men det blev att köpa nya till köket istället så flyttade vi spottarna som varit där in till groventren. Så nu hänger det två plafonder i köket och lyser upp tillvaron.

Köpte lite annat smått och gott också som tex glas, servetter, ljus mm

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen kom lite ikea info. Det blev jättefint med borden. Kramar från Åsa