03 september 2009

urs vilken vecka

Kan väl inte påstå att denna vecka har varit den bästa. Har varit en enda lång pers tycker jag.
Läkarbesöket gick väl som väntat. Fick ju inte veta nåt som jag inte redan visste. Däremot besöket hon sjukgymnasten idag var bra. Fick väl klart för mig att alla symtom jag har beror endast av nacken. Skyller allt på den. Trodde jag skulle avlida när jag låg på bänken och hon masserade mig. Gjorde så jävla ont så jag ville bara skrika men vi var ju inte ensam i byggnaden så jag bet ihop. Hon konstaderade då i alla fall att mina nackmuskler var jättekorta och stenhårda så hon förstod varför jag fick yrselatackerna så nu blir det att träna varje dag för att få upp blodflödet i nacken. Ska även fara i varmvattenbassängen i öjebyn två gånger i veckan och det ska blir skönt. Lättare att göra övningarna i vatten.

Sen till det supertråkiga som hänt i veckan. Magnus fick veta på jobbet i onsdags att omsättningen kommer att sjunka drastiskt efter nyår och att folk måste gå. Ingen rolig sits. Vi började att ställa in oss på det värsta tänkbara att han skulle bli av med jobbet. Idag fick dom veta vilka som blir varslade och Magnus klarade sig precis, phu så nu håller vi tummarna att detta ska vänta och jobbet blir lite tryggare än vad det är i dagsläget. Är ju inte rätt tidpunkt att bli arbetslös precis tro mig jag vet. Nu är ju magnus frisk och inte gammal, gaggig och halvingvalid som jag och det är väl tur. I och för sig är han ju äldre än mig men känns inte så ibland. Är minst 80 år när jag stiger upp på mornarna, känns det som i alla fall.

Nu ska jag gå och se om john blund är i huset någonstans

Inga kommentarer: