07 mars 2009

Stora sockparardagen

Ja då var det dax med denna syssla som måste vara den tråkigaste på denna jord.
Para ihop alla sockar. Vi har ju en hel del sockar att para ihop så det är några timmars sysselsättning. Men lite får man ju skylla sig själv att man väntar tills alla sockar är slut, det går ju göra det lite oftare men jag drar mig in i det sista.
Och inte blir det nå bättre av att man inte hittar någon makar till massor av sockar. Varför kan dom inte uppfinna en torktumlare som inte äter sockar. Eller en som äter upp hela paret och inte bara den ena. Nu har jag kastat bort alla överblivna sockar, men nog har det hunner det bli nya tills nästa gång. Sånt är livet.

Marcus har inte blivit nå sjukare än i alla fall. Var feberfi i morse men sorig. Fast det har han ju varit mer eller mindre hela vintern. Det blir en lung dag hemma för oss. En liten promedad hade vi tänkt oss så vi får lite frisk luft men annars blir det att göra lite nytta tror jag. Sen så har vi ju andra kvartsfinalen i hockey idag och det måste man ju nästa kika lite på. Är ingen som kan sätta mig ner och titta på hockey på tv. Hockey ska ses live. Men tv:n ska få vara på så vi hör vad som händer i matchen. Förhoppningsvis får sig Luleå en ny vinst. Skulle sitta fint.

Sen så får man ju inte missa andra chansen i melodifestivalen ikväll. Fast det kvittar ju vilka som går vidare dom är väl ändå redan ute ur leken när det gäller slutsegern. Och om man då pratar om slutsegern så har det väl aldrig varit så ovisst som det är iår och det är ju superkul. Till och med jag som har haft Måns som den absoluta favoriten börjar tvivla lite. Visst vill jag att han ska vinna eller jo kanske. Finns ju vissa låtar som krypit närmare nu när man fått lyssna lite mer på dom och en av dom låtarna jag tycker har vuxit massor är ju EMD:s låt. Riktigt bra när man får höra den på radion. Och HEATs låt är ju inte dum heller. Detta kommer inte att bli lätt. Tur man inte är ensam som ska bestämma.

Nä nu är det städning som gäller barnen har haft tredje världskriget här hemma ligger saker överallt.

Inga kommentarer: