06 mars 2009

Halverad barnaskara och gubben på jobbet

I helgen har jag bara hälften av barnen hemma. Matilda har ju varit hos Farmor sen i måndas och kommer hem igen på söndag. Idag for Sebban iväg med sin mormor till Jörn.
Magnus jobbar hela helgen så kvar här hemma är det jag, Felicia och Marcus. Vad vi då ska hitta på vet jag inte. Förmodligen inte så mycket för Marcus hade lite feber ikväll, får väl se hur det är med honom imorgon. Söndag ska Felicia på barnkalas och det ser hon fram emot.

Ikväll är jag mest bara trött. Märks att man har blivit ensamstående denna vecka. Har jag tur kanske jag får tillbaka gubben min till veckan. Men törs inte hoppas nåt än i alla fall. Han är ju då ledig nästa helg i alla fall det är ju alltid nåt. Eftersom vi inte är van att någon av oss jobbar helg så känns det jättekonstigt att han ska måsta göra det nu i helgen. Känns som hela helgen är förstörd men det ska den ju i och för sig inte behöva vara så nu är det upp till oss här hemma att styra upp den. Bara hoppas att Marcus inte blir sjuk nu.

Inga kommentarer: