14 mars 2009

Redo för Melodifestivalen

Nu är chipsen inhandlad, dippen blandad och drickorna på kylning. Så nu väntar jag bara på att klockan ska bli åtta så att melodifestivalen kan börja. Har väl aldrig varit så spännande som det är iår. Brukar ju nästan vara klart vem som kommer att vinna redan innan finalen men iår finns det ingen klar vinnare och det är kul det. Vem jag vill ska stå som vinnare vet jag inte riktigt än. Har ju länge haft Måns som favvis men vet inte om jag har det längre. Visst låten är superbra men EMD är också bra åtminstone när man hör dom på radion. Får väl blunda ikväll när dom uppträder. Tvärtom är det med Måns han är bra när man ser han uppträda men när jag hör låten på radion är den inte riktigt lika bra. Sen finns det några till låtar som jag inte skulle bli lessen över om dom vann.
Men då finns det ju nån låt som skulle vara katastrof om dom vann och det är ju Caroline af ugglas och Malena Ernman. Håller tummarna att det inte blir nån av dom. Emilia och Sofia är väl inte några favoriter heller. Sen spelar det nog ingen roll vem av dom övriga som vinner. Får väl se ikväll under sändningen om jag hittar nån som jag lägger en röst på.

Har idag varit en sväng till luleå. Hann en snabbis på stan och sen så har vi varit på en partylite visning. Tack Åsa, Helena, Sandra och Lena för en trevlig dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för gott sällskap.Lycka till ikväll..må bästa man/kvinna vinna!/Helena

Anonym sa...

Rätt låt vann och en bra tvåa JIPPIII