21 februari 2011

Jäkla alkis

Tror nästan att min bil har blivit alkis. Får han sig inte en sup lite då och då så vägrar den att starta. Har blivit standsatt 3 gånger på 1 vecka. Bilen har blivit en jäkla diva. Ska stå inne i värmen och få sig en sup flera gånger i veckan. Hur ska detta sluta.
Idag när jag var med Marcus på dagis så svängde jag förbi en snabbis på ica och där blev jag fast. Bilen vägrade starta och jag lät han få lite k-sprit och sen tog jag mina påsar och gick hem. Ringde till Magnus och sa att han fick lova att fixa hem bilen om han ville ha den kvar. Han svängde förbi ica på lunchen för att provstarta den och det gjorde den på en gång eftersom han fått i sig lite starkvaror.
Nu måste jag behandla den som värsta alkisen och alltid ha en flaska till hands ifall bilen skulle sätta sig på tvären.


Måste nu införskaffa en spritflaska som får ligga i bilen hela tiden ifall den tjorvar

1 kommentar:

Anonym sa...

Lämna den ! Alkisar ska man inte behålla.