22 februari 2011

Fortsätter att jävlas med mig

Idag så vaknade inte bara jag på fel sida utan även min älskade bil. Nu var det inte bara sprit den ville ha utan även lite ström. När jag skulle starta den så var den stendöd. Gav inte ifrån sig ett enda livstecken. Har ju i och för sig gått en kurs i hjärt och lungräddning men detta blev mer än vad jag klarade av. Som tur var så hade jag gubben hemma så jag kunde ta hans bil när jag skulle fara iväg.
Efter många om och men så startade bilen nu ikväll när jag skulle iväg med barnen på träningarna. Gamla hedliga bettan fick lov att hjälpa till. Så nu har jag varit och köpt lite k-sprit ifall bensinen fryser igen. plus att jag har lånat en batteriladdare av pappa som jag har med mig hit till hortlax så nu står bilen med både motorvärmare och batteriladdare. Vad mer kan då begära. Ingenting förhoppningsvis.

Inga kommentarer: