04 december 2010

Granen barrar

Igår blev det att klä julgranen. Ovanligt tidigt för att vara mig. Brukar klä den tidigast en vecka innan jul men i år kände jag för att ha den lite längre och den fick komma in i stugvärmen redan nu. Men konstaterade att detta är sista året denna julgran får stå här i vårat hus. Den barrar och det är ju inte några små barr utan hela kvistar. Har provisoriskt satt ihop den men efter julen så åker den på tippen och får lämna plats för en ny till nästa år. Jag är ju inte som alla andra och har en grön gran. Den vi har nu är svart och är så sugen på att köpa en vit nästa år. Tycker att dom lyser upp så bra och är superfina. Men jag har ju ett helt år på mig att bestämma färg.

Hela familjen är då friska igen och det är ju bara att njuta så länge det varar för såhär års så brukar ju alltid någon ligga sjuk.

Imorgon blir det att fara till öjebyn och vara där hela dagen. Sebban har hemmasammandrag och ska spela tre matcher. Jag själv ska jobba lite. Protokollförare blev min arbetsuppgift denna gång och det ska bli kul. Missar ju inga matcher då. När man står i kiosken eller i hamburgerförsäljningen så missar man ju en eller flera matcher.

Ikväll är det hockey som gäller. Förhoppningsvis drar Luleå ifrån ännu mer i toppen. Skulle ju inte vara helt fel.



Inga kommentarer: