06 december 2010

Träsmak i röven

Igår var jag på Björklunda i Öjebyn hela dagen. Sebastian hade hemmasammandrag. Jag satt i sekretariatet hela dagen. Dom två första matcherna var det meningen att jag skulle sitta där sedan blev det att sitta kvar mest för att avlasta lagets lagledare. Hon gör ett superjobb och tar på sig mer än hon behöver och tyckte hon skulle få slippa att sitta där så jag gjorde det istället. Kan ju inte påstå att det var speciellt jobbigt. Skulle ju ändå sitta och titta på matcherna så jag kunde ju göra lite nytta samtidigt. Fick ju lite ont i röva av att sitta på en träbänk från 09.00 till 17.00

Sebbans lag vann alla sina matcher igår och det med besked. Första matchen mot wibax var den enda som var jämn. Den slutade 2-0. Mycket spel i mitten av plan den matchen skottstatistiken var 6-8 och det är inte mycket på 40 minuters spel.
Andra matchen som var mot kalix som hade väldigt mycket spelare borta. Dom kom med 9 man och det är inte mycket när man ställs mot tex öjebyn som har 20. Den matchen slutade 7-0
Tredje matchen var mot ett helt nystartat lag från malmberget. Märktes att dom ligger flera år bakom alla andra lagen. Slutställningen blev hela 24-2. Många nya målskyttar fick vi och det är ju superkul.
Nu ligger vi på 2:a plats. På samma poäng som ettan men vi har 3 matcher mindre spelade så detta ser bra ut just nu. Vågar hoppas på ett slutspel.

Nu måste jag nog sätta mig och plugga lite innan barnen kommer hem och lugnet försvinner.

Inga kommentarer: