08 december 2010

Bullbak

Idag kände jag att det var dax för bullbak. Barnen knallar och har med sig fika till skolan och jag har aldrig nåt i frysen så det blir att i paniken fara och handla kvällen före. Nu när det snart är jul så passade de ju att baka saffransbullar. Vanliga bullar äter man ju resten av året så såhär års måste det ju vara saffran i bullarna. Men nog är det dyrt. 0,5 g för 23:- Men gott är det så det är värt varenda krona.

Mums så goda dom blev om jag får säga det själv

I slutet av bullbaket så fick jag lite hjälp av tre små bagarungar

Barnens fina och supergoda bullar. Visst är dom duktiga


Pluggandet flyter på bra är inne på sluttampen på denna kurs. Fick idag tillbaka några uppgifter som jag gjort och dom blev godkända. Skönt att få lägga dom åt sidan. Så nu är jag snart klar. Blev ju lite förvånad när jag fick tillbaka uppgiften om Endokrina organen. En uppgift som man max kunde få godkänd på men jag hade gjort den så bra så jag fick Väl godkänd inte illa. Så nu har jag två VG får se om det blir fler. Man känner ju att man fixar detta med pluggandet bättre och bättre ju längre man håller på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sa smart att lagga saffran i och sen baka ut dem som vanliga bullar - det maste ju vara jattegott! Vad lagger du i mitten, kanel?
kram Annika

Jenkizen sa...

Jag har smör och vaniljsocker mellan