28 november 2010

Händelsefylld helg

Mitt i alla mina hostattacker så har det faktiskt blivit lite gjort i helgen. Marcus har ju äntligen fått vara iväg på sitt första kalas. Så som han har längtat. Roligt hade dom då. I lördags så var vi även iväg på den nya möbelaffären som öppnat här i Norrfjärden och köpte oss en ny soffa. Vi har länge velat ha en ny eftersom våran gamla bara var en 3 sits soffa och det blev lite trångt om vi ville se tv allihopa samtidigt. Händer ju sällan men är man bara 3 så var det ju supertrångt ändå. I den nya soffan har vi gott om plats och superskön är den. Har till och med hunnit sova i den en natt. Dom senaste tre nätterna så har jag sovit på soffan eller sovit och sovit jag har legat på soffan och hostat. Men nu inatt ska jag lägga mig i sängen igen och förhoppningsvis sova hela natten. Fick igår order att maxa allt medicin jag fått och det har faktiskt gjort susen. Hostar mycket mindre idag och snart är den förhoppningsvis borta.

Idag har det varit en fullspäckad dag. Väckaren ringde kl 07.00 steg motvilligt upp och drog iväg till Djupviken för att göra en flyttstäd på dagiset där. Men där gick ju inte allt som vi ville. Vi började med att väckte upp hela Djupviken när larmet på dagiset gick. Hade inte fått någon info om att det överhuvudtaget skulle vara ingång och dom visste ju att vi skulle dit och städa och jag blev ganska förvånad när det började tjuta så fort jag satte näsan innanför dörren. Tjöt ganska så mycket ute och folk vaknade nog till eftersom vi inte hade någon kod att få av larmet utan det stod säkert och levde om i 30 min. Härligt uppvaknande dom fick på en söndagsmorgon.
Sen när vi väl kom oss in och fick börja och städa så flöt allt på bra tills jag bara snabbt skulle gå och städa en barack som står där. När jag precis var klar med den och hällde ut skurvattnet så hade avloppet frusit och jag hade nästan 10 liter smutsigt vatten på golvet. Inte så kul men det var bara att skura upp det.

Efter städningen har dagen flutit på bra utan obehagliga överraskningar.

Nu ska jag gå och se om John Blund har tänkt bädda ner mig i sängen nåt ikväll så jag får sova lite kan behövas eftersom jag sovit max 5 timmar på 3 nätter.

Natti Natt


Våran nya fina och framförallt sköna soffa

Inga kommentarer: