17 december 2010

Hjärt och lungräddnig

Idag så kämpade jag mig fram i snökaoset för att komma mig till Lernia. Vi fick lära oss hjärt och lungräddning och det var mycket intressant. Något som jag velat lära mig länge men det har aldrig blivit av. Vi fick även lära oss hur en hjärtstartare fungerar. Förhoppningsvis är detta kunskaper som man aldrig ska behöva använda. Men samtidigt kunskaper som är bra att ha. Nu är den Medicinska grundkursen slut och psykologi står på schemat. Tungt ämne att läsa över jul och nyår men det ska nog gå bra.


Detta är MiniAnne det var henne liv vi försökte rädda idag.

Det har varit en mycket lugn fredag kväll här hemma. Bara Jag, Sebastian och Marcus. Dom övriga är på vift. Har sett lite robinson men nu är det bara skit på tv:n men ids inte kliva upp. Har så jäkla ont i ryggen efter två dagars snöskottande. Nu får det räcka med snö för denna vinter.

Inga kommentarer: