12 mars 2011

Sliten efter fullspäckad dag

Ikväll är jag otroligt sliten men oj så glad. Mycket har gått våran väg. Denna dag började mycket tidigt för oss alla. Jag själv klev upp sex för att hinna göra mig klar innan jag började jobba kvart i sju. Dom övriga klev upp strax efter sex för att köra sebastian till stan där han skulle spela en cup i innebandy. Det var en cup för 15-16 åringar och våra grabbar är 13-14 år men trots det så gav dom alla en regäl match. Den första matchen som var mot wibax slutade med en uddamålsförlust. Den andra matchen var mot kiruna och där förlorade dom med 5-10. Till slut kom då vinsten. Dom vann med 17-12 över gammelstad.
Även Matilda har varit och spelat matcher idag. Det har varit DM i handboll. Deras lag har spelat tre matcher och det blev regäla segrar i alla. 18-5 mot kiruna, 13-1 mot strömnäs och 16-7 mot Boden. Imorgon väntar finalen. Hoppas och tror på en vinst där. Dom är så duktiga dessa tjejer.

Vi får ju inte glömma hockeymatchen som varit idag. Det är väl för härligt. Nu leder Luleå med 3-0 i matcher. Förhoppningsvis kan dom fixa detta och gå vidare till semi. Värre gick det för Skellefteå. Men inte rinner det några tårar för det.

Sitter nu och ser Melodifestivalen och jag har faktiskt ingen favorit. Har inte fastnat för någon låt. Men vi kanske ska skicka ett halvflippat bidrag så kanske vi har en chans. The Moniker kanske. Den låten har då fastnat på min hjärna. Går och nynnar på den hela tiden. Inte min typ av musik men låten har fastnat ändå. Trallvänlig. Felicia hejar inte helt oväntat på Eric Saade.

Så fort melodifestivalen är slut blir det sängen för min del. Börjar jobba 07.00 imorgon.

Inga kommentarer: