02 mars 2011

Nu tar jag några dagars semester

Blev idag färdig med Omvårdnads kursen och känner nu att jag är värd att ha några dagars semester från pluggningen. Lyckades ju till och med få mig ett VG i Omvårdnaden det trodde jag ju aldrig eftersom jag egentligen inte gått in för annat än G.

Imorgon ska vi fara med Marcus hos logopeden. Ska bli intressant och höra hur hon tycker att han har utvecklats. Jag tycker att det är som natt och dag sedan vi var där sist för ca ett halvår sedan. Han pratar ju så öronen blöder på oss. Och man vill ju egentligen bara be honom vara tyst någon gång men det nämns man inte gör utan låter honom mala på. Det är så roligt att han göra sådana stora framsteg.

På fredag drar jag iväg till Kiruna och hälsar på min höggravida syster. Gissar att det inte kommer att bli en semestertripp för jag kommer mitt i deras flytt till hus. Men vad gör väl det. Är väl bra om man kan hjälpa till lite. Vet ju hur det är att flytta och vara höggravid. Vi flyttade ju till huset när jag var i 8:e månaden.
Vi ska iväg på en liten nöjestripp till ishotellet i Jukkasjärvi. Ska bli roligt. Varken jag eller Veronica har varit dit någon gång.

Nu ska jag gå och laga lite mat till övriga familjemedlemmar. Själv ska jag till vichan och äta ikväll. Det kommer nog bli gott som vanligt. Viktminskningen går sakta men säkert. Tror väl att det är ca 5kg sen vi startade första gången. Inte mycket men bättre ner lite än upp. Denna vecka tror jag däremot inte att det har gått så bra men det är bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag till nästa vecka. Ha det gött.

Inga kommentarer: