24 november 2010

Barnen kommer och går men jag består

Själv har jag legat hela veckan. Har haft sällskap hela tiden men av olika barn. I måndags hade Marcus lite ont i magen och fick lov att vara hemma. Måndag kväll var Matilda yr och mådde lite dåligt så hon blev hemma med mig igår. Idag är det Felicias tur att hålla mamma sällskap. Hon mådde jätteilla igår kväll och även lite nu på morgonen. Hon har inte spytt men mår inte helt bra. Får väl se vem som ska hålla mig sällskap imorgon eller om jag kanske kan få bli frisk någon gång och komma mig iväg på föreläsningen som är då. Dagens skippade jag för hostan blir bara värre och värre och halsen har jag hostat sönder snart tror jag. Känns som om jag har 5:ans sandpapper i halsen.
Undra när fasiken man ska få upp advent. Vill ju ha upp den nu men orken finns inte och jag som längtat så mycket efter att få sätta fram den. Men innan söndag ska den väl förhoppningsvis vara framme.

Inga kommentarer: