24 augusti 2010

Snorig start på skolan

Nu har skolan börjat och bacillerna ska byta plats och många blir förkylda. Fick hem en ganska så snorig liten Felicia idag. Väldigt täpp i näsan men kände sig ganska pigg i övrigt. Får se om hon får fara på skolan imorgon. Får se hur hon mår. Dom övriga har klarat sig än så länge men jag gissar nån av dom kommer att åka dit dom också. Många som är sjuka denna vecka. Matilda har varit och spelat en match ikväll och det var flera tjejer som var förkylda men dom lyckades få ihop ett lag i alla fall som tur är. Matchen slutade tyvärr med förlust. Andra förlusten i serien iår.

Trots förlusten så var Matilda väldigt glad efter matchen för hon gjorde nämligen två mål. Så nu är hon uppe i tre denna säsong och alla har blivit mot Älvsbyn.

Har idag varit och lämnat in min ansökan till undersköterske utbildningen som startar den 6:e september och jag hoppas verkligen att jag tar mig in. Jag känner att jag nu måste göra en förändring i mitt liv. Mår inte alls bra som det är nu. Man känner sig inte behövd ute på arbetsmarknaden utan får bara NEJ hela tiden när man söker jobb och praktikplats. Så nu ska jag ändra riktning. Lite skrämmande är det ju att måsta ta 60-70 000:- i studielån, men är de det som krävs för att få en förändring i mitt liv så är jag beredd på att göra det. Förhoppningsvis får man tillbaks det i slutändan genom att jag får mig ett jobb. Tjänar lite pengar och känna mig behövd här i samhället.




Inga kommentarer: