19 augusti 2010

Nu är hösten på g

Värmen är borta och det är bara att acceptera att sommaren är på väg bort och hösten biter sig fast. Längtar redan till nästa sommar. Är ingen stor fantast av snö och kyla. Ett tag vill man ha det men det känns som om vintern är dubbelt så lång än vad sommaren är. Vintertid får vi ju det lite lugnare här hemma. Jag och Magnus är inte involverade i nåt lag då. Sommaren är ju väldigt hektisk med allt som ska göra i lagen. Men snart blir det vila från det ett tag och ganska så skönt ska det bli om jag ska vara ärligt. Ett jätteroligt jobb är det men ibland får man lite extra gråa hår också.
Imorgon ska jag och sebban iväg och se årets första hockey match. Det är Luleå Hockey mot Skellefteå. Och jag är rädd att det kommer att sluta med en seger för Skellefteå. Finns en vill person i hushållet som blir så jäkla stöddig och kaxig om dom skulle göra det så jag hoppas ju att så inte blir fallet.

Nu blir det sägnen ha det bra allihopa natti natt.


Inga kommentarer: