05 augusti 2010

Var var väl inte detta vi täkt oss

Första dagen på matildas scoutläger blev väldigt blött. Regnet har bara öst ner och inatt har även åskan härjat och jag har knappt sovit. Vet hur rädd matilda är för åskan och vetskapen om att hon ligger i skogen och "sover" medans åskan går gjorde det omöjligt för mig att sova. Och man undrar ju även hur blöt hon är. Visserligen sover dom ju i militärtält men man undrar ändå. Har inte hört nåt från henne och det tolkar jag som att allt är bra. Nu skiner ju även solen och dom har chansen att torka allt som blivit blött. Som tur är så har dom ju lova bättre väder resten av veckan så jag kanske kan sova lite på nätterna.

Idag blir det att fara upp en sväng till alter och hjälpa mor och far att röja undan lite buskar och träd som skymmer deras utsikt. Ska även röjas nere vid älven så vi har någonstans att vara på kräftfisket som är den 13 augusti.

Ha en härligt solig dag allihopa och hjälp mig hålla tummarna på att regnet håller sig borta resten av veckan.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad för buskar och träd?? Bra att ni fixar inför kräftfisket =)
// Veronica

Anonym sa...

Tur att man läser bloggen, nu vet vi datum för kräftfisket. Vi syns nästa fredag ! / Åsa

Jenny sa...

Magnus har tagit bort träd och dyl där gamla fuset stod. Mamma tappade utsikten upp till vägen.